Hvordan bliver jeg boganmelder?

Mange mennesker med en kombineret kærlighed til at læse og skrive beslutter, at de ønsker at blive boganmelder.Selvom der ikke er nogen specifikke uddannelsesmæssige krav til at blive boganmelder, har de fleste mindst et gymnasiumseksamen og ofte en collegeeksamen i litteratur eller et beslægtet felt.Engelsk grader eller skrivningsgrader er også populære valg for professionelle boganmeldere.

Det kræver generelt en masse tålmodighed at blive boganmelder.Redaktører af aviser, magasiner og websteder har ingen mangel på freelance -forfattere, der ønsker at gennemgå bøger.Af denne grund er det vigtigt at lære så meget som muligt om boganmeldelse såvel som den individuelle publikation på forhånd.Læs så mange boganmeldelser som muligt for at få en fornemmelse af tonen og indholdet, der findes i anmeldelserne.Husk, at boganmeldelser traditionelt er noget mindre formelle end bogkritik skrevet af kritikere;Anmeldelser har en tendens til at fokusere mere på anmelderen, s mening såvel som de opfattede fordele i bogen, snarere end mere teknisk litterær information.

Når du vil blive boganmelder, er det vigtigt at bestemme den genre, du ønskerat skrive.De fleste boganmeldere fokuserer på en bestemt genre, såsom mysterieromaner, litteratur, populær fiktion eller historisk fiktion, bare for at nævne nogle få.Det skal være en genre, hvor du nyder at læse, og er relativt vidende om almindelige temaer og plot -enheder.Husk, at en boganmeldelse skal diskutere handlingen og temaerne uden at give væk afslutningen;Derudover prøver de fleste boganmeldere at finde noget positivt at sige om bogen, selvom de ikke nød bogen generelt.

Næste er det umuligt at blive boganmelder uden at sidde ned og skrive nogle anmeldelser.Selv hvis de aldrig offentliggøres, er det vigtigt at have prøver til at vise redaktører, fordi de fleste ikke vil ansætte en korrekturlæser uden nogle eksempler.Det kan være lettere at komme i gang med at skrive til en universitetsavis, mens du stadig er på college, eller ved at skrive til en lokal avis eller boghandel.En anden mulighed er at skrive anmeldelser gratis og sende dem i en blog.Når du har fået et par offentliggjorte stykker, vil det være lettere at få flere opgaver.

De fleste boganmeldere er freelance -forfattere, der får betalt pr. Stykke, hvis de overhovedet får betalt.Nogle skriver simpelthen boganmeldelser på frivillig basis og vil til gengæld modtage gratis bøger til gennemgang, undertiden inden deres publikationsdatoer.Det vigtigste råd til nogen, der ønsker at blive boganmelder, er simpelthen at fortsætte med at skrive og altid overholde tildelte frister.Som enhver anden freelance -skrivekarriere kan det være vanskeligt at komme i gang, men for nogen, der nyder at læse bøger og skrive om dem, er det et godt valg.