Hvordan blir jeg en bokanmelder?

Mange mennesker med en kombinert kjærlighet til å lese og skrive bestemmer at de vil bli en bokanmelder.Selv om det ikke er noen spesifikke utdanningskrav for å bli bokanmelder, har de fleste minst et videregående vitnemål, og ofte en høyskoleutdanning i litteratur eller et beslektet felt.Engelske grader eller skrivegrader er også populære valg for profesjonelle bokanmeldere.

Det tar generelt mye tålmodighet å bli bokanmelder.Redaktører av aviser, magasiner og nettsteder har ingen mangel på frilansforfattere som vil gjennomgå bøker.Av denne grunn er det viktig å lære så mye som mulig om bokgjennomgang, så vel som den individuelle publikasjonen, på forhånd.Les så mange bokanmeldelser som mulig for å få en følelse av tonen og innholdet som finnes i anmeldelsene.Husk at bokanmeldelser tradisjonelt er noe mindre formelle enn bokkritikk skrevet av kritikere;Anmeldelser har en tendens til å fokusere mer på anmelderen, sin mening, så vel som bokens opplevde fordeler, snarere enn mer teknisk litterær informasjon.

å skrive.De fleste bokanmeldere fokuserer på en spesifikk sjanger, for eksempel mysterieromaner, litteratur, populær fiksjon eller historisk fiksjon, bare for å nevne noen.Det skal være en sjanger der du liker å lese, og er relativt kunnskapsrike om vanlige temaer og plotenheter.Husk at en bokanmeldelse skal diskutere plottet og temaene uten å gi bort avslutningen;I tillegg prøver de fleste bokanmeldere å finne noe positivt å si om boka, selv om de ikke likte boka generelt. Neste, er det umulig å bli en bokanmelder uten å sitte ned og skrive noen anmeldelser.Selv om de aldri blir publisert, er det viktig å ha prøver for å vise redaktører, fordi de fleste ikke vil ansette en anmelder uten noen eksempler.Det kan være lettere å komme i gang med å skrive for en universitetsavis mens du fortsatt er på college, eller ved å skrive for en lokal avis eller bokhandel.Et annet alternativ er å skrive anmeldelser gratis, og legge dem ut i en blogg.Når du har noen få publiserte stykker, vil det være lettere å få flere oppdrag. De fleste bokanmeldere er frilansforfattere som blir betalt per stykke, hvis de i det hele tatt blir betalt.Noen skriver ganske enkelt bokanmeldelser på frivillig basis, og i bytte vil du motta gratis bøker for å gjennomgå, noen ganger i forkant av publiseringsdatoene.Det viktigste rådet for noen som ønsker å bli bokanmelder er ganske enkelt å fortsette å skrive, og alltid oppfylle tildelte frister.Som enhver annen frilansskrivingskarriere, kan det være vanskelig å komme i gang, men for noen som liker å lese bøker og skrive om dem, er det et godt valg.