Hur blir jag bokrecensent?

Många människor med en kombinerad kärlek till läsning och skrivande bestämmer sig för att de vill bli bokrecensent.Även om det inte finns några specifika utbildningskrav för att bli bokrecensent, har de flesta åtminstone ett gymnasieexamen och ofta en högskoleexamen i litteratur eller ett relaterat område.Engelska grader eller skrivande grader är också populära val för professionella bokrecensenter.

Det krävs i allmänhet mycket tålamod för att bli bokrecensent.Redaktörer av tidningar, tidskrifter och webbplatser har ingen brist på frilansförfattare som vill granska böcker.Av denna anledning är det viktigt att lära sig så mycket som möjligt om bokrecension, såväl som den individuella publikationen, i förväg.Läs så många bokrecensioner som möjligt för att få en känsla för tonen och innehållet som finns i recensionerna.Kom ihåg att bokrecensioner är traditionellt något mindre formella än bokkritiker skriven av kritiker;att skriva.De flesta bokrecensenter fokuserar på en specifik genre, som mysteriumromaner, litteratur, populär fiktion eller historisk fiktion, för att bara nämna några.Det borde vara en genre där du tycker om att läsa och är relativt kunniga om vanliga teman och plot -enheter.Tänk på att en bokrecension bör diskutera handlingen och teman utan att ge bort slutet;Dessutom försöker de flesta bokrecensenter hitta något positivt att säga om boken, även om de inte tyckte om boken totalt sett.

Därefter är det omöjligt att bli bokrecensent utan att sitta ner och skriva några recensioner.Även om de aldrig publiceras är det viktigt att ha prover för att visa redaktörer, eftersom de flesta inte kommer att anställa en granskare utan några provstycken.Det kan vara lättare att komma igång med att skriva för en universitetstidning medan du fortfarande är på college eller genom att skriva för en lokal tidning eller bokhandel.Ett annat alternativ är att skriva recensioner gratis och publicera dem i en blogg.När du väl har publicerat stycken blir det lättare att få fler uppdrag.

De flesta bokrecensenter är frilansförfattare som betalas per stycke om de betalas alls.Vissa skriver helt enkelt bokrecensioner på frivillig basis och kommer i utbyte att få gratis böcker att granska, ibland före deras publiceringsdatum.Det viktigaste rådet för någon som vill bli bokrecensent är helt enkelt att fortsätta skriva och alltid uppfylla tilldelade tidsfrister.Liksom alla andra frilansskrivkarriärer kan det vara svårt att komma igång, men för någon som tycker om att läsa böcker och skriva om dem är det ett bra val.